6 Ontwikkelingen in het Beautyvak om je huid te verjongen

Anti aging

Waar haal jij je informatie vandaan als het om huidverjonging gaat? Vaak zul je artikelen over rimpels lezen in tijdschriften en glossy’s, de stroom van folders en nieuwsbrieven van drogerijketens, luxe parfumeriezaken en tv commercials die je allemaal veel resultaat beloven. Maandelijks verstuur ik een  nieuwsbrief en Beautyblogs vol informatie over huidveroudering, rimpels, make-up tips en tricks om er jonger uit te zien en dragen  ook aan jouw inspiratie bij, hoop ik.

De ontwikkelingen in de schoonheidsbranche staan niet stil en voortdurend op de hoogte blijven is een must. Dit doe ik o.a. door het lezen van glossy’s en vakbladen vol informatie over ingrediënten, nieuwe technologische innovaties en Beauty trends. Artikelen die mij interesseren of waarvan ik denk dat het interessant is voor mijn cliënten scheur ik uit en bewaar ik in een map die ter inzage in de wachtruimte ligt. Zoiets plaats ik op mijn Facebookpagina en ik twitter er vrijwel dagelijks over.

In het voor- en najaar bezoek ik twee vakbeurzen. Ik bereid mij grondig voor en maak mijn eigen wensenlijstje. Tijdens beursbezoeken werk ik volgens een strakke planning; op de plattegrond heb ik aangekruist welke noviteiten ik absoluut wil zien en welke leveranciers ik zeker wil spreken. De tijd ertussen vul ik op met interessante workshops en lezingen. Mijn smartphone heb ik in de aanslag om ter plekke foto’s te maken van nieuwe trends en op social media te plaatsen. Soms heb ik de eerste likes al binnen nog voor de order geplaatst is!

Dit voorjaar bezocht ik Beauty Trade Special in ‘s Hertogenbosch en Beauty Spot NL Trade edition in Utrecht. Beide zijn stijlvolle aangeklede vakbeurzen met ruime paden, rustige achtergrond muziek, rustige kleuren (veel witte transparante voile, lichtpaars en zeegroen), rijk gedecoreerde kroonluchters en lampjes,  lounche-achtige zithoekjes met counters vol healthy food.

Anti Ageing is het gemeenschappelijke thema. De trends van dit voorjaar:

  • Wenkbrauwen zijn HOT en blijven HOT! Met perfecte wenkbrauwen zie je er jaren jonger uit. Naast de trend van (semi)permanente make-up zijn er veel handige make-up producten om dagelijks je wenkbrauwen perfect in shape te hebben.
  • ‘Sunkissed’ skin; de zogenaamde Beach Look; een bronzen teint met high lights op de jukbeenderen. Je hoeft er niet erg veel voor in de zon te hebben gezeten, er zijn prachtige Bronzing, Blush en Highlight producten om die zonnige, jeugdige blos te creëren.
  • Blue is back; alle variaties blauwe oogschaduw mag weer vol worden aangebracht. Hoe jong wil je lijken?
  • Beurs review voorjaar 2016B-Tox Peptide kunststof ampullen; de naam alleen al trok mijn aandacht. Een biopeptide met de werking van Botox en dat klinkt grappig! De ampul ziet eruit als een klein injectiespuitje zonder naald. Een test setje thuis viel tegen; de kunststof ‘naald’ brak en het ‘injectiespuitje’ bleek toch niet zo handig, de B-Tox antirimpel werking viel erg tegen en deze ampullen kunnen op alle fronten de strijd niet aan met de Champagne Ampullen die ik al in mijn assortiment heb.
  • Lichttherapie lampen; een behandeling met gekleurde lichtfrequenties die een interactie aangaan met de huid en zo huidverjonging, hyperpigmentatie, littekens en acne kunnen bestrijden. De lampen worden door middel van een kunststof masker of als tunnel over het gezicht geplaatst en ik ben benieuwd wat jullie eerste reactie hierop zal zijn. Let me know…
  • Healthy Food; er wordt veel gedaan met groen(t)e shakes, fruit smoothies, voedingssupplementen en gezonde voeding in het algemeen. De trend dat een gezonde, jonge huid van binnenuit komt omarm ik graag. Ik ben erg benieuwd of jullie open staan voor het dagelijks gebruik van een Beauty Voedingssupplement; een multivitamine tablet die goed is voor haren, huid en nagels en huid verjonging stimuleert? Laat je het me weten in de reacties hieronder?

Door welk Beauty product of trend raak jij erg geïnspireerd?

Vind jij mijn blog waardevol? Deel deze gerust in jou netwerk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *